kuno tobulinimas

Fizinis pasirengimas savigynai

Šis straipsnis nėra konkrečiai susijęs su savigyna, jame daugiau pasižiūrėsime į fizinę pusę, kas, savigynoje, nėra svarbiausia. Tačiau, jei jūs sportuojate ir norite būti tvirtesnis, bei domitės kaip galite pagerinti savo formą ir panaudoti tai savigynoje, tada žvilgtelkime į tai, koks fizinis pasiruošimas reikalingas savigynai? Ar mums reikia didelių raumenų ir nežmoniškos ištvermės? Na, kalbant apie savigyną (ne kovinį sportą), tai turbūt nieko iš minėtų savybių mums nereikia, juk savigyna tai ir yra sugebėjimas apsiginti ir nugalėti stipresnį, todėl ją gali „naudoti“ ir moterys ir paaugliai. Kaip bebūtų, gera fizinė forma yra nepaneigiamas pliusas. Aš nekalbu apie raumenų kalnus ir kultūrizmo treniruotes, kadangi jos neturi nieko bendro su kovai reikalingomis fizinėmis savybėmis. Taip pat jums nereikia sugebėti nubėgti maratono, nes gatvės kovos trunka labai trumpai (nors, turint galvoje tai, kad veikiant stresui ir adrenalinui jūs žymiai greičiau nuvargstate, tai tam tikrose situacijose, kovojant su keliais užpuolikais ar bandant nuo jų pabėgti, ištvermė gali turėti naudos). Taigi koks fizinis pasiruošimas yra svarbus savigynai?

Visų pirma reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kas pagerintų jūsų koordinaciją, smūgių jėga, jų greitį ir tikslumą. Ir tai tikriausiai yra pagrindinės savybės naudingos savigynai, kurios remiasi į fizinį pasiruošimą. Taigi, pabandykime pažiūrėti iš arčiau į tai, kaip būtų galima šias savybes treniruoti.

treniruokliaiIškart norėčiau pradėti nuo tokio dalyko, kaip bendrų principų. Dažnam fizinės treniruotės asocijuojasi su vaikščiojimu į treniruočių sales bei svorių kilnojimo pagal tam tikras programas, kurios, dažniausiai, orientuotos į svorio, jėgos ar raumenų masės auginimą. Tačiau, bendrai paėmus, nei viena kultūrizmo treniruočių programa neduos jums to, ko reikia kovotojui. Žinoma, jei jus norite pagerinti kūno kompoziciją ar šiaip padidinti savo jėgą, tada viskas gerai, bet jei jūs norite treniruotis tam, kad išugdytumėte sprogstamą smūgį, tikslumą, koordinaciją, balansą ir t.t., tai tam yra daug efektyvesnių treniruočių. Kad suvoktumėte, ką turiu galvoje, noriu pažvelgti į eilinę raumenų auginimo treniruotę. Taigi, čia jūs atliekate daugybę priėjimų ir pakartojimų atlikdami pratimus staklėse, bei keldami laisvus svorius. Treniruotė su laisvais svoriais šiuo atveju būtų geresnis pasirinkimas, nes su jais atliekami kompleksiniai pratimai (kai vienu metu dirba kelios raumenų grupės) yra arčiau to, ko jums reikia. Ką aš turiu galvoje? Ogi tai, kad atskirų raumenų grupių išdirbimas (tai ką daro kultūristai) suskaldo kūną, nemoko jo dirbti išvien, o mums reikia tokių pratimų, kurių metu įsijungia kaip galima daugiau raumenų grupių, kad visi raumenys dirbtų kaip vienas. Štai ko reikia geram smūgiui - kad visas kūnas, visi raumenys judėtų "ta pačia kryptim", t.y. įsitemptų ir pasisuktų vienu metu taip, kaip reikia. Žinoma, tas nereiškia, kad visi salėse esantys įrengimai yra niekam tikę. Daug ką lemia ne tik įranga ar pratimai, bet ir tų pratimų atlikimo technika, greitis, pauzės ir t.t. - viskas priklauso nuo tikslų. Pas mus salėse visi sportuoja tik raumenų statybai, kūno tobulinimui, tačiau tokios treniruotės ir toks pratimų atlikimas kovotojui turi mažai naudos, būtent todėl, dažnai gatvėse matomi "kieti" raumeningi vyrukai iš tikro tik atrodo "kietai", tačiau su kova jie neturi nieko bendro ir nors labai nedrąsu, kai toks mulas tave puola, tačiau, čia yra tik psichologinė riba, kurią reikia peržengti ir nebijoti stoti į kovą, nes, kaip minėjau, didžioji dalis raumeningų vyrukų užsiima tik tų raumenų statyba ir tiek. Dabar grįžkime prie treniruočių. Daug ko būtų galima pasimokinti žiūrint į MMA profesionalų treniruotes, žinoma, ten daug dėmesio skirta ir ištvermei, tačiau, taip pat nemažai ir sprogstamai jėgai, greičiui. Gaila, kad ne kiekvienas galime prieiti prie tokios įrangos, todėl tenka mastyti kaip išsisukti iš šios bėdos ir pasigaminti kažką panašaus patiems. Tai nėra labai sudėtinga, tereikia salės ir palyginti labai nedaug įrangos, kad galėtumėte pradėti ruošti savo kūną kovoms. Vienas iš paprastų ir labai gerų variantų būtų tiesiog įsigyti pora girų, jos užima nedaug vietos, tačiau jų panaudojimas yra labai įvairus ir įdomus, t.y. treniruotės nebūna monotoniškos, o raumenys dirba taip, kaip to reikia kovotojui – kelios grupės vienu metu. Nemažai gerų pratimų galima atlikti tiesiog darant įvairius atsispaudimus. Kamuolys taip pat labai padeda kūno koordinacijos, stabilizuojančių kūno raumenų išdirbimui. Žemiau pateiksiu galimus idomesnius pratimų variantus, kad galėtumėte pamatyti, kokius pratimus galima atlikti stiprinant kovotojui reikalingas fizines savybes be jokios imantrios įrangos. Čia pateiksiu tik kelias idėjas, o toliau šiuos pratimus galima kaitalioti, tobulinti ar prisigalvoti savo variantų. Tokiu būdu treniruotės visada bus įdomios ir nenusibos.


Žinoma, fizinės treniruotės dar nieko nereiškia, kadangi jų metu jūs tik sustiprinat raumenis, padidinat jų apimtį, jėgą, ištvermę, susitraukimo greitį, tačiau dar juos reikia išmokinti judėti, dirbti tą darbą, kurio jums reikia savigynoje - smūgiuoti. Čia ir yra pagrindinė bėda daugelio gatvėse matomų stambių vyrukų, kurie yra tokie savim patenkinti vien dėl išvaizdos ir mano, kad jie yra patys "kiečiausi". Kas keisčiausia, kad aplinkiniai taip pat taip mano, nes visiems raumenys asocijuojasi su jėga, tvirtumu ir stambus vyrukas iškarto įgauna psichologinį pranašumą. Čia galime daryti išvadą, kad jei jūsų fizinė forma ir ypač išvaizda yra labai gera, tai jūs psichologiškai galite jaustis drąsiau, be to, prie rimtos išvaizdos vyruko ir mažai norinčių kabinėtis atsiranda. Kadangi visus užpuolimus, dažniausiai, atlieka grupelės bailių, tai jie tikrai nenori bandyti kautis ir rizikuoti, jie tiesiog nori pasirodyti ir tam ieško silpnos aukos. Taigi, kaip supratote, raumenys turi savotiškos naudos. Tačiau turime suprasti, kad tie dideli raumenys ar stambus kūnas kovos atžvilgiu nieko nereiškia, tai tik išoriniai šarvai. Yra nuomonė, kad kuo žmogus bailesnis ir kuo mažiau sugeba, tuo jam reikia didesnių šarvų (raumenų), kad jaustis stipresniam. Ir čia labai taikliai pasakyta, nes daugelis tų raumeningų vyrukų net nėra gyvenime smūgiavę į kriaušę, net neįsivaizduoja kaip reikia padėti koja, kaip pernešti svorį, kaip pasukti dubenį ir apskritai kaip smūgiuoti, kad padaryti tikrą smūgi ir išnaudoti savo masę ir jėgą. Jie juda susikaustę, kaip robotai, smūgiai atliekami lėtai, jie yra nuspėjami ir netikslūs. Esmė yra tame, kad koks bebūtų jūsų sudėjimas, visą savo masę jūs turite išmokinti judėti, o kuo masė didesnė, tuo, dažniausiai, sunkiau ją būna įvaldyti, tačiau, tai padarius, smūgis būna stipresnis nei lengvo kovotojo.

Reziumuojant raumenų reikšmę savigynoje,elijus_virves galime teigti, kad raumenys čia nieko nereiškia, raumenys neparodo, kad priešininkas moka kovoti ir, kas svarbiausia, asmeniui, nemokinančiam tų raumenų naudoti, t.y. nedirbančiam su smūgiais, jie net ir maišo, kadangi jie kausto, sunkina judėjimą, blogina koordinaciją - čia, žinoma, kalbame apie tuos atvejus, kai asmuo nedirba prie tokių dalykų. Juk visi žinome ir esame mate puikių profesionalių kovotojų, kurie turi didelę raumenų masę, tačiau ir dirba labai gerai, nes jie treniruojasi visapusiškai. Taigi, pakartosiu (galbūt nežinantiems tai padės jaustis psichologiškai tvirčiau), kad šis stereotipas, jog stambus yra "kietas" yra visiškai neteisingas, nes daugelis raumeningų vyrukų neturi jokio supratimo apie kovas, tuo labiau apie savigyną.

Tai kaip pagaliau išmokinti raumenis ir visą kūną smūgiuoti greitai, tiksliai ir smarkiai - žinoma, smūgiuojant. Tai gali būti tam tikrų smūgių atidirbimas su šešėliu (technikos, greičio, koordinacijos, judesio lavinimui), su lengva ar sunkia kriauše (smūgiui, tikslumui), su manekenu (tikslių ir stiprių smūgių atidirbimui), su partneriu atidirbinėjant tam tikras situacijas (tikroviškos kovos pajutimui). Ir čia negalima išskirti kažkurios vienos veiklos, nes visų jų reikia, norint ištobulinti smūgius, juos pajausti.

Pabaigai noriu pasakyti, kad fizinė forma (ne raumenų masė) suteikia tam tikrų reikalingų savybių, todėl visada rekomenduojama ją palaikyti, kad jūs pasitikėtumėte savimi, jaustumėtės gerai. Kaip minėjau, būdus kaip treniruotis, rinkitės patys, tačiau labai rekomenduoju treniruotes daryti kaip galima įvairesnes, neapsistokite vien ties raumenų auginimo treniruotėmis, kad jūsų kunas būtų pasiruošęs įvairiems fiziniams krūviams. O konkrečiau apie įvairius treniruočių metodus pakalbėsime kituose "Fizinio pasirengimo" skilties straipsniuose.

Komentuoti


Apsaugos kodas
Atnaujinti