savigyna

Kovinių stilių nauda

kovinisStraipsnyje "Kovinis sportas ir savigyna" trumpai apžvelgėme, kodėl kovos menai ir kovinis sportas nėra optimalūs realiai savigynai, kodėl šių šakų žinojimas gali nepadėti realiose situacijose. Tuo tarpu šiame straipsnyje noriu žvilgtelėti į tai, ką iš kovinio sporto galima pritaikyti realiai savigynai ir kodėl pravartu žinoti tam tikrus kovinius dalykus.

Pradžioje apskritai apie savigyną. Reikia suprasti, kad tai nėra kažkoks stilius, tai tiesiog išgyvenimui reikalingi būtinosios ginties veiksmai. Būtent todėl, savigynos veiksmai, apima viską, kas veikia realioje kovoje, kas jums tinka, ką jūs galite atlikti greitai ir daug negalvojant. Jūsų savigynos veiksmų įvairovė priklauso nuo jūsų pačių, nuo sudėjimo, nuo jūsų treniruočių, nuo sugebėjimų ir t.t., žodžiu ji kiekvienam gali skirtis. Bazinėse pamokėlėse bei straipsniuose aš viską stengiuosi taikyti plačiai auditorijai, t.y. visa informacija tinka visiems, nepriklausomai nuo jūsų sugebėjimų, amžiaus ir t.t., todėl akcentuoju būtent tai, kas paprasta, ką gali išmokti bet kas ir kas veikia (nepamirškite ir realioje situacijoje esančio adrenalino ir streso, kas sudėtingų veiksmų atlikimą labai apsunkina). Tačiau, šiame straipsnyje, pakalbėsime apie tam tikras kovines treniruotes. Pradžioje dar noriu pasakyti, kad jei treniruotėms galite skirti nedaug laiko ir jus domina tik savigyna, tai geriau išnaudokite jį savigynos pagrindų išdirbimui, o jei treniruotėms skiriate daugiau laiko ir norite jas paįvairinti bei papildyti keliais naudingais dalykais, tada galite prijungti ir papildomus veiksmus, paimtus iš kovinio sporto.

ivairus-kovos-menai

Taigi, artėjame prie straipsnio pagrindinės minties - ar reikia žinoti kovinių stilių technikas kovojant realiose situacijose. Kaip minėjau, reali savigyna susideda iš to, kas reikalinga jūsų saugumui, tai lyg dėlionė, ir kuo daugiau detalių jūs surenkate ir sudėliojate, tuo ji pilnesnė ir arčiau išbaigtumo. Dar kartą pasikartosiu, kad svarbiausia ir didžiausia šios dėlionės dalis tai bazė - paprastos esminės technikos, prie kurių reikia vėl ir vėl sugrįžti, net jei atrodo, kad viską gerai išmanote. Tačiau, aplink pagrindines dėliones dalis, galime prijungti papildomų detalių, tokių kaip vienoje iš pamokėlių minėta "Draskymų sistema" bei tam tikri kovinių stilių veiksmai. Kodėl verta žinoti kovinių stilių pagrindus ir kuo jie visgi naudingi savigynoje, kur, kaip minėjau, reikia žinoti tik tai, kas reikalinga jūsų saugumui? Visa idėja yra tame, kad šiais laikais labai daug kas lanko įvairias kovų menų šakas ar sportinius kovinius stilius, dalyvauja varžybose ar, galiausiai, jas stebi, kas taip pat įtakoja šių žmonių supratimą apie kovas (jie mano, kad tokia kova ir būna gatvėje ir patys bando taip kovoti). Paklausite kas iš to? O gi tai, kad viso to pasekoje, net realioje situacijoje, gatvėje, kova įgauna tos "sportinės kovos" forma, t.y. jei užpuolikas kultivuoja kažkokį kovinį stilių, tai jis kitaip nemoka kovoti ir bando tai pritaikyti gatvės kovai. Gaunasi taip, kad jis atsistoja prieš jus (jei jau vyksta kova) ir atlieka įvairių smūgių kombinacijas, keičia distanciją ir t. t. lyg kovotų ringe (žinoma, veikiant adrenalinui, esant nepatogiai aprangai ir daugeliui kitų realios kovos faktorių, šios technikos dažniausiai nebebūna tokios tikslios ir veiksmingos kaip kovojant ringe). Jei jūs nieko neišmanote apie šiuos stilius ir nesate niekad treniruočių metu kovoje tokioje formoje, tai bus labai sunku sugaudyti distancija, pajusti kokiu atstumu nuo priešininko galite stovėti, kad jūsų nepasiektų, ir atvirkščiai, kur reikia būti, kad jį pasiektumėte. Judėjimas turi didelę įtaką kovos eigai, jei stovite vietoje, tampate lengvu taikiniu, tuo tarpu distancijos keitimas bei ėjimas ratu keičiant kampus žymiai apsunkina priešininko puolimą.

Jei žvelgti plačiau, tai sportinio pobūdžio susirėmimai realiose situacijos būna labai retai, praktiškai apie 95% kovų (žinoma tikslios statistikos nėra, visa tai remiasi įvairių žmonių, patekusių į užpuolimus, patirtimi) yra tiesiog svaidymas kumščiais be didesnių sugebėjimų, o ir tie keli likę procentai dažniausiai tik šiek tiek primena kovini sportą, nes net jei užpuolikas ir žino kažką daugiau, tai po pirmų jūsų atsakomųjų veiksmų greitai pamiršta tai, nes adrenalinas bei stresas padaro savo. Žinoma, čia kalbu apie tikrus užpuolimus ir rimtas situacijas, nes dažnai būna ir tokių dalykų, kad tiesiog vyrukai susipeša norėdami kažkam kažką įrodyti ir tokiu atveju tiesiog atsistoja vienas prieš kitą ir pradeda kovoti "sportinę kovą", kur nugalėtoją dažnai lemia geresnė fizinė forma, technikos, žinios, treniruotumas ir t.t. Tačiau, mes šioje svetainėje kalbame ne apie kažko įrodinėjimą kitiem, bet apie išgyvenimą, apie užpuolimo situacijas, kai reikia gintis ne tam, kad pasirodyti, bet tam, kad išlikti, ir čia daug geriau pasinaudoti netikėtu atsaku ir pasitraukti. Bet, grįžtam prie straipsnio esmės. Būna situacijų, kada jums neišeina pasinaudoti netikėtumo faktoriumi ir pirmi jūsų veiksmai neduoda rezultato arba situacijoje dalyvauja keli užpuolikai. Čia, įveikus pirmąjį, kitas susigaudo, suvokia, kad teks kovoti ir nusiteikia kovai, tokiai kokią jis supranta. Ir jei šis užpuolikas kultivuoja kažkokius kovinius menus ar kovinį sportą, tai jis pradeda taip judėti ir kovoti tiesiog iš įpročio. Tam ir reikia kovinių treniruočių, kad suprastumėte, kaip reikia kovoti tokio tipo kovoje. Svarbiausia čia yra pirmi veiksmai, anksčiau paminėtas distancijos ir judesio suvokimas, nes po pirmų atakų ir smūgių, dažniausiai, distancijos nebelieka ir kova tampa labai artima, o čia jau veikia visa savigynos bazė.

sparingasKokių treniruočių reikia kovinių stilių suvokimui? Na čia nerasite nieko geriau nei SPARINGAS smūgiuojamam stiliui (tinka visų smogiamųjų stilių technikos kaip karate, boksas, muay thai, kickboksas ir t.t.). Tai tarsi kovos imitavimas, apsikeitimas smūgiais. Esmė ta, kad jums nereikia būti kažkurio stiliaus ekspertais, nes jūs nesiruošiate to stiliaus varžyboms, jums tiesiog reikia kovoti apsikeičiant įvairiais smūgiais, kokius jus sugebate padaryti, nes gatvėje taip ir bus - kreivų, padrikų smūgių atakos. Žodžiu, čia svarbiausia pajudėti, pabandyti atlikti smūgius bei apsiginti nuo atakų. Pradžioje reiktų viską atlikinėti nedideliu tempu ir nepilna jėga, kad apsiprasti su smūgiais, distancija, su pačia kovos forma. Nes jei iškart pradėsite "plaktis" iš visų jėgų, tai išmokti kažko bus labai sunku. Geriau viską daryti liečiau, analizuoti, mokintis. Vėliau galima viską daryt greičiau, realiau, stipriau. Dirbant pilnesne jėga, rekomenduojama naudoti įvairias apsaugas (galvos, rankų, kojų). Sparingo esmė - išmokti judėti kovoje, pajusti distanciją, pamatyti kaip atrodo į jus leidžiami smūgiai tiek rankomis, tiek kojomis ir kuo daugiau laiko tam skirsite, tuo geriau sugebėsite laikyti distanciją, reaguoti ir atremti įvairius smūgius (atpažinsite juos priešininkui dar tik pradedant pačius smūgius, žinosite smūgių trajektorijas), pajusite laiką kada reikia pradėti savo ataką ir t.t.

Reikia nepamiršti ir to, kad didelė dalis realių gatvės kovų dažnai pereina į kovą ant žemės, žinoma, jei per pirmas sekundes smūgiai neišaiškina nugalėtojo. Pirmi smūgiai dažniausiai viską pabaigia, tačiau jei nieko nepavyksta nei vienam nei kitam, tai, galiausiai, kova pereina į artimą distanciją, ir, jei joje nieko greitai nepadarysite, tai didelė tikimybė, kad priešininkas parvers jus ant žemės, todėl čia taip pat reiktų tam tikrų žinių. Dažniausiai čia naudojamos Jiu Jitsu, Sambo stilių technikos. Tačiau jums nebūtina išmanyti visų sudėtingų smaugimų ir skausmingų veiksmų, svarbiausia mokėti išsisukti iš situacijų, kai priešininkas yra ant jūsų ir bando smūgiuoti jums į galvą ar atlikti kokį kitą veiksmą. Kaip žinia, realiose situacijose kova ant žemės yra nepageidautina, kadangi jūs nežinote kiek dar yra užpuolikų, kol kovosite su vienu, kitas gali prišokti ir pradėti jus spardyti ir trypti, tad kova su keliais priešininkais tampa labai kebli, todėl pradinis sparingo ant žemės tikslas išsisukti iš jums neparankių padėčių ir, kaip galima greičiau, atsistoti. Neužsižaiskite su įvairiais laužimais ar smaugimais, galite juos pastudijuoti bendram suvokimui ir kovos paįvairinimui, tačiau besigindami neužsilaikykite ant žemės, geriau tegul tuos įvairius skausmingus veiksmus ir smaugimus daro užpuolikas, o besiginantis bando išsivaduoti visais įmanomais būdais. Nepamirškite, čia ne ringas, ne sportas, tad galite daryti viską, kas jums šauna į galvą - kasti, besti į akis, draskyti, smogti į tarpkoji, spjauti ir dar begalės kitų veiksmų, kas sporte yra neleidžiama. Žodžiu, tokių treniruočių metu reikia pajausti, ką jūs galite padaryti, kad nuversti nuo savęs priešininką, kad išsisukti iš jo veiksmų ir atakuoti jį bei kaip galima greičiau atsistoti.

Taigi, išmokite kaip judėti koviniame stiliuje stovomis bei ant žemės, o tada pabandykite viską apjungti, panašiai kaip kovose be taisyklių, t.y. kovokite stovomis, tada perveskite kovą ant žemės ir vėl pasistenkite atsistoti, tokio pobūdžio sparingas padės jums komfortabiliau jaustis sportinio stiliaus kovoje, jei to pareikalautų situacija. Suprantama, jūs nesate profesionalas ir nesiruošiate eiti į ringą, tad jums nereikia mokintis sudėtingų veiksmų jei jie jums sunkiai gaunasi ir neįdomūs, neaukokite laiko tam, ko, tikriausiai, nepanaudosite. Žinoma, sparingo nauda labai priklauso ir nuo partnerio, kadangi kuo aukštesnė jo technika, tuo daugiau naudos jūs gausite, nes išmoksite gintis ir kovoti nuo įvairiausių veiksmų, kurie retai, bet, visgi, gali jums pasitaikyti ir ginantis gatvėje nuo užpuolikų.

Žemiau įkėliau lengvo sparingo video, tiksliau, sparingo imitavimo, nes ten viską darome labai švelniai, primityviai, kad matytumėte, jog dirbti galima bet kur ir su bet kuo, visiškai ramiai, be jokių traumų, tarsi žaidžiant. Tokiu būdu, net ir visai nieko nemokančiam, nebus baisu bandyti kažką daryti. O vėliau, jau šiek tiek supratus, kas yra kas, galėsite pradėti dirbti kur kas stipriau ir tai duos dar daugiau naudos ne tik smūgių bei gynybos suvokimui, bet ir psichologiniam pasiruošimui. Nors daugelis turbūt ir taip žino kas yra "sparingas" ir kaip tai daryti, bet tiem, kas nėra su tuo susidūręs, gal pravers.

Kaip matote, tam tikri dalykai iš kovinio sporto ir kovos menų gali praversti ir realioje savigynoje bei paįvairinti jūsų treniruotes. Yapč rekomenduoju MMA tipo treniruotes, kuriose galėsite panaudoti platų veiksmų arsenalą, jei reikia, daugiau jėgos (dirbant su apsaugomis, ką gan sunku daryti grynai savigynos užsiėmimuose). Tačiau dar kartą noriu pabrėžti, kad tai tik papildomos detalės, tad visada grįžkite prie pagrindų ir kas kelintą treniruotę padirbėkite standartinėse situacijose, imituodami eilinius užpuolimus ir naudodami bazines technikas. Kaip minėjau pradžioje, jei apskritai turite labai mažai laiko treniruotėms, tai geriau visą jį paskirkite bazinių savigynos technikų atidirbimui įvairiose situacijos, nesukdami galvos apie įvairius kovinių stilių veiksmus, nes jie, realiuose užpuolimuose, pasitaiko gan retai ir naudos iš jų gali būti labai mažai, nes reali gatvės kova yra visai kitas pasaulis, neturintis nieko bendro su kovos menais ir koviniu sportu.

Komentuoti


Apsaugos kodas
Atnaujinti